tirsdag den 4. august 2015

Haveplaner

Trods min blogs pompøse navn, så er min have ikke særlig stor, og indimellem når man forelsker sig i en ny plante...eller værre... en hel plantefamilie... så kunne jeg godt bruge noget mere plads, men når der skal luges og slås græs og vandes... ja, så er haven stor nok.





Vi købte vores hus i 1978, ikke helt færdigbygget og med en pløjemark som "have", hvad gør man så.....













Jo, en driftig gartner i omegnen reklamerede med at han lavede gratis haveplaner .... uden bindinger... så han tegnede vores haveplan, og selvfølgelig købte vi en del planter hos ham... men langt fra dem alle sammen.






.... og grundplanen har vi sådan set beholdt - der er tyndet MEGET ud i det der blev plantet dengang, som bittesmå planter.... og til gengæld er der plantet MANGE MANGE ny planter, jeg har prøvet, efter fattig evne at tegne haven ind på den oversigt vi fik, da vi købte huset, og selvom det ikke er så pænt, så giver det forhåbentlig et overblik over haven, som de enkelte billeder og beretninger i min blog ikke gør: (en ny tegning er i støbeskeen)



Tidligere indlæg (og nogen af de samme billeder) om begyndelsen:
http://sussinghurst.blogspot.dk/2012/01/staudefeen-hvordan-man-er-blevet.html

1 kommentar:

  1. Dette indlæg har jeg så aldrig set!! Men spændende er det og du ved jeg elsker at se haveplaner eller se det hele lidt fra oven af:-)
    Egentlig sad og og savlede over dine rejser til England, for det skal jeg næste år og jeg begynder så der hvor du var i 2013 - Pashley Manor, Great Dixter og Sus- nåhnej Sissinghurst;)) Hvilken form for overnatning kan du anbefale?

    SvarSlet