onsdag den 23. april 2014

Overspringshandlinger

Egentlig havde jeg noget jeg skulle i haven, men  men men - så derfor tog jeg nogen billeder i stedet for:





Nå, men jeg måtte jo tage mig sammen og gå i krig med det lille stykke græstørv....


.......og det gjorde jeg så, og fik rettet op på bedets bue, som efterhånden var kommet lidt ud af form.

Og så gik jeg lige og fik en ide:


Jeg syntes lige pludselig at terrassebedet, som blev om-arrangeret for et par år siden kunne bruge lidt mere farve og frodighed..... selvom det jo egentlig er et sten-ørken-tørret flodbred- bed.Jeg kunne tænke mig et lavt hegn ind mod terrassen - og nogen The Fairy buket roser op ad hegnet - jeg har set at man kan få nogen mørkerøde The Fairy....eller hvide måske. Vi har 2 slags lyserøde The Fairy, som blomstrer hele sommeren, og det har de gjort det i en del år nu efterhånden, mon de mørkerøde er lige så trofaste.

Men hvor finder man et hegn.... det skal være lavt, gerne lidt old school - men ikke for pussenusset...... hm, det bliver nok ikke lige med det samme at det projekt kommer igang.

16 kommentarer:

  1. Hej Sussi.Dejlige oversigtsbilleder fra din have.
    Er vild med din snoede havegang.
    Og dit ørkenbed er da heller ikke så tosset.
    Hvad med et kastajnehegn.......det fylder ikke så meget.
    Er spændt på at se hvad du finder på.God aften Jette

    SvarSlet
  2. Vi
    Overspringshandligner må man aldrig springe over, især ikke når det resulterer i skønne solskins billeder ;)
    Dejligt med nye ideer, spændende at se hvad du beslutter dig til ;)

    SvarSlet
  3. Hej Sussi Skønne billeder fra din ligeså skønne have. Held og lykke med at finde det rigtige hegn til bedet.

    SvarSlet
  4. Overspringshandlinger er de bedste - det er der hvor genialitet opstår!
    Lyder som en fin idé med et hegn, jeg siger som Jette kastaniehegn, de er ikke så pyssenyssede.
    Dejlige billeder fra haven!

    SvarSlet
  5. Hej. Jeg synes, du er fuld af gode idéer. Kan lige se for mig et hegn med roser op af. Jeg håber, du fører idéen ud i livet, men mon du bevarer det nuværende bed og så bare udvider det? Det kunne være meget smukt.

    SvarSlet
  6. Fine billeder fra din have, tak for kigget.

    SvarSlet
  7. Overspringshandlinger er guld, det er der hvor ideerne vokser. :)
    Som Jette tænkte jeg også straks et kastaniehegn, og så er det bare spændende hvad di beslutter dig for. Dejligt du fok ordnet dit græstørvsprojekt trods alt.
    Det træ du viser, er meget smukt. Hvad er det??

    SvarSlet
  8. PS. Beklager mine tykke fingres umage dans over tastaturet... :)

    SvarSlet
  9. At vende græstørv er heller ikke lige yndlingsbeskæftigelsen her, så et par overspringshandlinger må være på sin plads. Det pyntede nu på formen af bedet :)
    Jeg vil også gerne vide, hvad det er for et træ/busk du har stammet op?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ulla, jeg mener at det er en have-løn, den har en fin rød høstfarve. Vi klipper den i toppen hvert år for at den ikke skal blive større.

      Slet
  10. Skønne billeder. Og held og lykke med dit 'ikke-pusse-nussede' hegn... jeg har måske noget i jern... noget lavt fransk!!!
    Nok ikke noget for dig ;-)

    Knus

    SvarSlet
  11. Så fint det blommar i din trädgård, jättefin färg på tulpanerna. Hoppas du hittar ett staket du gillar.
    Trevlig helg
    AnnaMaria

    SvarSlet
  12. uanset hvad så er det dejlige billeder du viser , du når nok det du skal , der skal være plads til maser af oversprings handlinger :) :)

    SvarSlet
  13. uanset hvad så er det dejlige billeder du viser , du når nok det du skal , der skal være plads til maser af oversprings handlinger :) :)

    SvarSlet
  14. Fine billeder, fin ide, Fairy roser er dejlige, nemme og romantiske. Ud over at et kastaniehegn vil være godt, men prøv også at kigge på alle de muligheder der er inde for pilehegn, måske er det noget :-)

    SvarSlet