tirsdag den 3. september 2013

Sternbergia lutea Krokuslilje

I Botanisk have i går bemærkede jeg nogle gule løgplanter der stod op af drivhusmuren og blomstrede gult og dejligt.
Da jeg nået op til Botanisk Haves butik så jeg, at de solgte løg af de selvsamme gule skønheder - Sternbergia lutea hedder de, også kaldet Krokuslilje.


Nu spekulerer jeg på hvad jeg skal gøre.... det er meningen at de skal blomstre om efteråret, men jeg har jo købt løg der tilsyneladende er i samme udviklings stadium som forårsløg, så de når vel ikke at blomstre her i efteråret......kan de bare ligge et helt år i jorden.... eller rådner de så...

         what to do ?

billedet er lånt fra http://www.whiteflowerfarm.com/940194-product.html#

6 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, men jeg kender den ikke.
    God aften. Knus

    SvarSlet
  2. Ja, den er rigtig fin. Jeg kender den desværre heller ikke.

    SvarSlet
  3. Don´t know what to do :-), men fin er den :-)

    SvarSlet
  4. Ja du må prøve dig frem - hvad siger de i Botanisk?

    SvarSlet
  5. To do - jeg har set dem før, men kender ikke navnet. Så mit bud...den ene halvdel i jorden - den anden bliver i posen.

    SvarSlet
  6. Sussi...RESPEKT! Du er en meget modig kvinde :-)

    God weekend

    SvarSlet