mandag den 17. december 2012

Kat a' vat

Antique kat a' vat (chat antique dans du coton)....... nå ja, antik og antik, den er faktisk lige kommet ud af Sussinghurst juleværksted, men den har allerede patina.

Jeg evner patina, startede faktisk tidligt - allerede i 2. - 3. klasses håndarbejdstimer bar mine pastelfarvede strikketøj'er præg af at være overordentligt håndarbejdede af mine små svedige, krampagtige fingre - så kom den evne da alligevel til nytte - det ville have overrasket Fru Troelsen.

5 kommentarer:

  1. Åh nu kom jeg lige tilbage til mine håndarbejdstimer med fru Schaldemose, som ALTID bad mig om at pille det nys syede op igen. Det er SÅ sjusket at se på.
    I mange år har hun frataget mig glæden ved håndarbejde......den er gudskelov kommet tilbage.
    Men et kort øjeblik var jeg tilbage i skolen og sad der med svedige hænder og håbede at denne gang, skulle jeg ikke pille op!

    SvarSlet
  2. Åh ja, den slags minder har vi nok alle. Mit tøjdyr fra håndarbejdstimerne med fru Frost er desværre lige i år begyndt at vise sin alderdom med sprækker i stoffet.
    Din kat er rigtig sød og minder mig lidt om Shanes jul. Nogen gange skal der ikke så meget til...
    Glædelig jul
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Hi hi vilken rolig katt :-)
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  4. Ih hvor er den fin - jeg elsker simpelthen de gamle vatfigurer, og jeg tænkte netop på i går, at jeg ville i gang med at lave disse "gamle" figurer - de koster jo en mindre formue, hvis man skal købe de helt gamle (de er dog også ekstremt smukke).

    Sussi, du har vundet på min juleblog - tillykke :-) Du kan sende mig en mail på m.muxoll@mail.dk

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Hvor er det fantastisk at du har fundet ud af at få noget positivt ud af dine patineringsevner;)
    Og katten er bare så fin:-)
    Nu fik du så også prikket til vores håndarbejdstimeminder/mareridt og vores svedige strikketøj som ved gud også skulle udstilles en gang om året.
    Heldigvis havde jeg en søster (har hende stadig) der var så dygtig til håndarbejde at hun og min mor syede og strikkede mine ting de sidste 14 dage før udstillingen. Derfor lignede mit håndarbejde heller aldrig de ting mine klassekammerater udstillede.

    SvarSlet