søndag den 9. september 2012

Sensommer søndag i haven







Sensommer søndag i haven, og der er ikke så meget der skal gøres, jeg skal ganske vist ha' flyttet nogen planter, men jeg tror at jeg vil vente, til det har været regnvejr. Vi har ikke fået så meget af det regn der er faldet den sidste månedstid, eller mere - og jorden er meget tørt. Men så kan man sidde og nyde sin kaffe med god samvittighed og prøve om man kan tegne det øjet ser...... det er sgi ik' så nemt, måske skal jeg melde afbud til det akvarelkursus jeg har tilmeldt mig...... eller, abstrakt akvarel, er der noget der hedder det? :))

8 kommentarer:

  1. jeg er håbløs, når det drejer sig om at tegne og male, så jeg er fuld af beundring for dem, som kan - så pøj pøj med dit kursus. Dine billeder viser, at også sarte farver præger sensommerhaven.

    SvarSlet
  2. Jeg kan heller ikke tegne, men man kan godt male akvarel, selvom man ikke kan tegne. Jeg har malet i nogle år, men har ikke tid mere, nu er jeg i haven hele tiden.
    Jeg synes helt klart, du skal gå til akvarel, det har man meget glæde af, når man kan lide blomster og planter.

    SvarSlet
  3. Der er stadigvæk dejlige farver i din have - især det øverste billede er flot.
    Med hensyn til tegning er jeg på tændstikmand-stadiet, så jeg skal i hvert fald ikke gå til akvarel. Men det ser nu ud som om du godt kan tegne - så bare i gang :)

    SvarSlet
  4. Ja, tænk at det er sensommerbilleder. Det kunne lige så godt have været højsommer med det flor, du har ;-)

    Jeg kan slet ikke male/tegne, men dit ser da lovende ud.

    SvarSlet
  5. Hej Sussi.Jeg maler også lidt til husbehov.Jeg er ved at anlægge et nyt bed i hvide/gule farver.Er selv spændt på hvordan det bliver.
    Har været i det jyske i weekenden og fik besøgt Lille Malunds dejlige have.Der er masser af inspiration at hente der.Og jeg fik også købt nogle flotte græsser.Du kan se dem i mit nye indlæg.Knus Jette

    SvarSlet
  6. Hej Sussi.
    Ja, så har du fået endnu en fast læser - nemlig mig :o)
    Dejlige stauder, der blomstrer nu i din have.
    Det bliver da sjovt med at malekursus. Og øvelse gør mester, ved du nok ;o)
    Jeg glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlet
  7. Hej Sussi, der er sendt et link til din mail - hvis du kan løsrive dig fra dine malerier. And don't stop! Alle kan tegne eller male. Se bare på Picasso. Det gik da meget godt :-)
    Knus

    SvarSlet
  8. Hei,
    Nydelige bilder.....dei blomstrane sto fint sjølv om hausten er godt i gang.
    Ha ein fin dag.

    SvarSlet